Wat doen we voor u
De bewindvoering begint met een persoonlijk gesprek. Het eerste contact is om kennis te maken, uitleg te geven over beschermingsbewindvoering en om overleg te hebben over uw actuele financiële situatie. De voorkeur van DTS Beheer & Bewind gaat uit naar de aanwezigheid van een verwijzer/hulpverlener bij dit gesprek.
Een tweede gesprek zal enkele weken later zijn, dan wordt het plan van aanpak en het eerste budgetplan besproken. Tijdens dit gesprek worden de benodigde formulieren getekend. U en de bewindvoerder worden 6 tot 12 weken, nadat de aanmelding door het Kanton ontvangen is, uitgenodigd op de rechtbank. De rechter wil namelijk van u zelf horen of u weet wat bewindvoering gaat inhouden en of u er volledig mee instemt.
Na de uitspraak bespreken we hoe we de administratie overdragen en maken we verder afspraken over het verloop. Na 2 à 3 maanden zullen uw gegevens ingevoerd zijn in het registratiesysteem van DTS Beheer & Bewind en kunt u een inlogcode krijgen waarmee u zelf uw gegevens in kunt zien.